amabek

کتاب های الکترونیکی سئو پادکست های صوتی سئو ویدئوهای آموزشی سئو نرم افزار های تخصصی سئو اینفوگرافیک های سئو

آموزش بازاریابی قسمت سوم

اشتباهات رایج در بازاریابی اینترنتی , اشتباهات بازاریابی

اشتباهات رایج در بازاریابی
در مقاله های قبلی در مورد نتایج بازاریابی به خوبی صحبت کردیم،حال اجازه دهید بحث در مورد برخی از اشتباهات رایج افراد در بازاریابی را مطرح کنیم.
1. تبلیغات ، گیج کننده در بازاریابی
در مقاله قبلی اشاره شده که تبلیغات و بازاریابی دو چیز بسیار متفاوت هستند. راه های زیادی برای بازار کسب و کار شما وجود دارد، و تبلیغات تنها یکی از این راه ها است.
در واقع تبلیغات اغلب گران ترین راه برای گسترش بازار کسب و کار شما است. اگر شما فکر می کنید تبلیغات همان بازاریابی است باید بدانید که فقط خود را محدود به یک روش گسترش کسب و کارتان کرده اید آن هم استفاده از گران ترین راه برای بازار کسب و کارتان . بسیاری از راه های گسترش بازار کسب و کار وجود دارند که ارزان تر از تبلیغات بوده و اغلب اوقات موثرتر از تبلیغات عمل میکنند .
2. پرتاب پول در تبلیغات بدون درک کردن اهداف بازاریابی .
اکثر مردم فکر می کنند که اگر آنها X تومان در وب سایت خود صرف بازاریابی آنلاین کنند به مقدار Y تومان سود از طریق کسب و کارشان بدست خواهد آمد . این افراد فکر میکنند که برای به دست آوردن سود بیشتر از طریق کسب و کار فقط نیاز به صرف پول بیشتر در تبلیغات است،به نظر شما آیا این تصور درست است؟ اگر اصل قضیه را بخواهید خیر ، این تصور کاملا اشتباه است. صرف پول بیشتر در تبلیغات لزوما به معنای سود بیشتر کسب و کار نیست بلکه فقط بدین معناست که شما پول بیشتری هزینه کرده اید و در حال حاضر پول کمتری در حساب بانکی شرکت موجود است. هزینه های بیشتر در تبلیغات به عنوان یه عنصر کلیدی به حساب نمی آید بلکه شما باید یاد بگیرید که تبلیغات موثر است که باعث رساندن پیام شما به مردم خواهد بود و منجر به افزایش سود خواهد شد .
3. تصور اینکه بازاریابی موثر قطعا باید گران و پر هزینه باشد.
بسیاری از افراد بر این باور هستند که بازاریابی موثر به معنی هزینه زیاد کردن است.این افراد تصور میکنند برای اینکه بازاریابی موفق باشد حتما و حتما باید مبالغ زیادی هزینه کنند و به هیچ عنوان بدون صرف هزینه زیاد نمیتوان بازاریابی موفق انجام داد اما این فکر کاملا اشتباه است چراکه بازاریابی باید درست ، اصولی و طبق برنامه انجام شود تا موفق باشد و گاهی بدون صرف کردن هزینه های هنگفت میتوان از بازاریابی به سودهای کلان رسید چراکه بازاریابی به طور صحیح انجام شده آن هم با صرف کمترین هزینه ممکن.پس این تصور که با هزینه زیاد میتوان موفق شد یا اینکه برای موفقیت احتیاج به هزینه زیاد است کاملا اشتباه بوده و تنها راه برای موفق شدن تنها عملکرد اصولی و حرفه ای آن هم طبق برنامه ریزی است.
این که شما چگونه می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید کلیدی برای بازاریابی است، استفاده از تجربه دیگران درکنار کسب تجربه از طریق خودتان برای شما عالی است. شما نمی توانید فقط به ارائه خدمات عالی در یک روز و خدمات پیش فرض در یک روز دیگر بسنده کنید. مهم نیست که کسب و کار شما چقدر پر مشغله است، مهم نیست که در حال حاضر کار شما در چه حد سود ده است ، مهم این است که از هر مشتری باید تجربه فروش کالا و یا خدمات به همان مشتری را کسب کنید . شما باید روز به روز به تجربه خود افزوده و سعی کنید در هر معامله ای چیزی جدید یاد بگیرید ،اینکه چگونه با مشتری برخورد کنید ، چگونه نیازهای آنها را پاسخ دهید و...
همانطور که می بینید، از آنجایی که بازاریابی برای این است که مشتریان شما کسب و کارتان را درک کنند، بسیاری از راه ها برای بهبود این مسئله وجود دارد تا شما بهتر و بیشتر این درک را برای مشتریانتان به وجود آورید. صرف هزینه های زیاد ممکن است باعث افزایش فروش شما شود اما آیا شما می بینید که چگونه راه های بسیار ارزان تر و موثر تری هم برای افزایش فروشتان وجود دارد؟ حتی ممکن است به عنوان یک روش ساده میتوان به نحوه پاسخگویی کارکنان شما به تلفن اشاره کرد ، با نوع گفتار خوب و نحوه صحبت کردن میتوانند بدون صرف هزینه به افزایش فروش شما کمک کنند. این یکی از همان روش هایی است که نیاز به صرف هزینه نداشته اما بسیار کارآمد و مفید است.
میتوانید مجموعه ای از قوانین برای کارکنان خود ایجاد کرده که موظف به انجام آن ها باشند. به عنوان مثال، پاسخ دادن به هر یک از سوالات بازدید کنندگان آنلاین در صورت پرسیدن سوال آن هم  با ادب و لحنی محترمانه حتی اگه سوالی بسیار پیش پا افتاده و یا خنده دار پرسیده شده باشد . اجرای قوانین و روش های دقیق برای اداره کسب و کار شما بستگی به نحوه مدیریت شما دارد.
کسی منکر اهمیت تبلیغات نیست ، واقعیت این است که تبلیغات یکی از راه های مهم برای جذب مشتریان جدید است اما در واقع هدف ما این است که شما بدانید تبلیغات تنها یکی از راه های بازاریابی است ( اغلب هم گران ترین راه ) و میتوانید در کنار تبلیغات از سایر روش های بازاریابی نیز استفاده نمائید .

منبع : شرکت طراحی سایت ایفانت

آموزش بازاریابی قسمت دوم

آموزش بازاریابی قسمت دوم , آموزش بازاریابی

هدف از بازاریابی اقدام به جذب مشتریان است به خصوص برای اینکه مشتریان بتوانند کسب و کار شما را بیشتر و بهتر درک کنند. در این مقاله سعی میکنیم شما را از اشتباهات رایج افراد در بازاریابی و همچنین مراحل رفع این اشکالات آشنا کنیم.

ادامه مطلب: آموزش بازاریابی قسمت دوم

آموزش بازاریابی قسمت اول

آموزش بازاریابی قسمت اول , آموزش بازاریابی

تعریف بازاریابی


بازاریابی به این معنی است که مشتریان کسب و کار شما را درک کنند و با روش کار شما و محصولات شما آشنا شوند. یک تفاوت بزرگ بین بازاریابی و تبلیغات وجود دارد آن هم این تصور است که بازاریابی مساوی با تبلیغات است درحالی که بازاریابی تحت تاثیر مواد تبلیغاتی شما است و اینکه مشتریان نحوه کارکرد شما را درک کنند ، با محصولات و خدمات شما آشنا شده و نحوه پشتیبانی شما از مشتریان خود را درک کنند. موفقیت شما در بازاریابی بستگی به درک کسب و کار شما از طرف مشتریان دارد.

ادامه مطلب: آموزش بازاریابی قسمت اول

معرفی اعضای اصلی تیم آمابک

محسن کریمیمحسن کریمی

متخصص سئو و مدیر آمابک

سعید مختاریسعید مختاری

متخصص سئوی داخلی

عرفان مرادیعرفان مرادی

متخصص لینک بیلدینگ

جاوید عباسیجاوید عباسی

متخصص بازاریابی

معرفی آمابک

آمابک وب سایتی است که تحت نظر شرکت ایفانت فعالیت می کند.آمابک سعی کرده است در ایران تکمیل ترین محتوای آموزشی در موضوعات سئو , بهینه سازی سایت , برندینگ و بازاریابی اینترنتی و ... را در اختیار کاربران قرار دهد.ما سایتهای زیادی را در زمینه آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی در ایران و جهان بررسی کردیم. سعیمان بر این است بی نقص ترین دوره سئو را در اختیار شما قرار دهیم و تا حد امکان تمام مقالات , ویدئو ها و ... را رایگان در اختیار شما بگذاریم.