amabek

کتاب های الکترونیکی سئو پادکست های صوتی سئو ویدئوهای آموزشی سئو نرم افزار های تخصصی سئو اینفوگرافیک های سئو

گوگل با به بروز رسانی الگوریتم های خود به منظور پیدا کردن و مجازات سایت های با محتوای بدون کیفیت , وبلاگ نویسی را دشوار کرده است.

در گذشته وب مسترها با مخلوط کردن کلمات کلیدی,کپی کردن محتوای دیگر سایت ها و استفاده از روشهای غیر اصولی سئو (black hat SEO) به سادگی رتبه ی خوب و ترافیک قابل توجهی را کسب می کردند.

در این میان جای برای نفس کشیدن وبلاگ های نوپا باقی نمی ماند و نویسندگان آنها خیلی زود ناامید گشته و دست از نوشتن بر می داشتند.

اما اکنون گوگل با به‌روزرسانی الگوریتم های پاندا و پنگوئن٬ سایت های که از قوانین سرپیچی می کنند را کشف و به طور کامل از نتایج جستجو حذف می کند. همینطور وب سایت های که با استفاده از روش های اصولی سئو کار می کنند اما دارای محتوای با کیفیت پایین هستند را مورد سرزنش قرار می دهد. از این رو با اینکه بیش از دو سال از شروع بکار پاندا و پنگوئن می گذرد بعضی از وبلاگ نویسان باز هم دچار مشکل می شوند و دلیل آن تنها یک چیز است.محتوای بدون کیفیت !

محتوا پادشاه است !

بارها خاطر نشان کرده‌ایم که در وبلاگ نویسی باید محتوا را برای کاربران و مخاطبین خود بنویسید نه موتورهای جستجو. شما می توانید از تکنیک های بهینه سازی محتوا استفاده کنید٬ اما نباید بر کیفیت و تجربه کلی کاربر تاثیر منفی بگذارد.

در حال حاضر مشخص کردن محتوای بدون کیفیت برای من آسان است٬ ابن بدین معنی نیست که برای شما هم چنین باشد گاهی این کار بسیار گیج کننده می شود. اما در اینجا چند نکته را یادآور می شوم تا شما نیز در این امر موفق عمل کنید.
مقالات کمتر از ۳۰۰ کلمه

اولین نشانه از محتوای بدون کیفیت پایین بودن تعداد کلمات مقاله است. اگر هر یک از مقالات وبلاگتان کمتر از ۳۰۰ کلمه است آن را حذف یا به ویرایش و اضافه کردن کلمات جدید اقدام کنید. پیشنهاد می کنم حداقل ۳۵۰-۴۰۰  کلمه در مقاله خود داشته باشید سپس اقدام به انتشار آن کنید.

من شخصا در هنگام نوشتن پست جدید به تعداد کلمات فکر نمی کنم و فقط پوشش کامل اطلاعات مربوط به مقاله را مد نظر قرار می دهم٬ اما در پایان و قبل از فشردن دکمه انتشار تعداد کلمات را بررسی می کنم.

 
چگالی کلمات کلیدی

استاندارد دقیقی برای میزان تراکم کلمات کلیدی تعریف نشده است. برخی از وبلاگ نویسان می گویند ۱% خوب است٬ بعضی ۲% را پیشنهاد می دهند و افرادی با ۵% نیز نتیجه خوبی گرفته اند. این یعنی نمی توان میزان چگالی کلمات کلیدی را تخمین زد. بعد از مشخص کردن کلمه کلیدی مقاله خود٬ شروع به نوشتن کنید و به اینکه چندبار از آن استفاده خواهید کرد فکر نکنید با یکبار خواندن متن مقاله متوجه می شود که وضعیت تراکم کلمات کلیدی چگونه است.

در استفاده از کلمات کلیدی در متن مقاله اغراق نکنید. اگر هر یک از مقالات وبلاگتان بیش از۵% چگالی کلمات کلیدی دارد آن را ویرایش نمایید.

 
ساختار مناسب

ساختار نیز می‌تواند خیلی مهم باشد. هرچند گاهی تحت تاثیر نوع طراحی وب سایت قرار می گیرد اما همیشه توسط یک وبلاگ نویس حرفه ای رعایت می شود.

وقتی یک کتاب یا روزنامه را مطالعه می کنید دوست دارید همه چیز خیلی منظم٬ پاراگراف بندی شده و مرتبط با قسمت قبلی خود پیش روی شما قرار بگیرد همین ساختار نیز توسط کاربران وب مورد پسند است. در نگارش مقاله از نشانهٔ های نوشتاری {: ; . , ! ?} در جای خود بهره مند شوید. پاراگراف بندی را رعایت کنید و بخش های مقدمه و نتیجه گیری را مد نظر داشته و از سرفصل های فرعی و گزینه های تعامل با کاربر مانند پرسیدن سوال استفاده کنید.

منبع : یک ادمین

معرفی اعضای اصلی تیم آمابک

محسن کریمیمحسن کریمی

متخصص سئو و مدیر آمابک

سعید مختاریسعید مختاری

متخصص سئوی داخلی

عرفان مرادیعرفان مرادی

متخصص لینک بیلدینگ

جاوید عباسیجاوید عباسی

متخصص بازاریابی

معرفی آمابک

آمابک وب سایتی است که تحت نظر شرکت ایفانت فعالیت می کند.آمابک سعی کرده است در ایران تکمیل ترین محتوای آموزشی در موضوعات سئو , بهینه سازی سایت , برندینگ و بازاریابی اینترنتی و ... را در اختیار کاربران قرار دهد.ما سایتهای زیادی را در زمینه آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی در ایران و جهان بررسی کردیم. سعیمان بر این است بی نقص ترین دوره سئو را در اختیار شما قرار دهیم و تا حد امکان تمام مقالات , ویدئو ها و ... را رایگان در اختیار شما بگذاریم.