amabek

کتاب های الکترونیکی سئو پادکست های صوتی سئو ویدئوهای آموزشی سئو نرم افزار های تخصصی سئو اینفوگرافیک های سئو

بازاریابی اینترنتی قسمت اول , آموزش بازاریابی آنلاین
بسیاری از کاربران میان واژه های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی تفاوت قائل نمیشوند در حالی که میان این دو واژه تفاوت های خاصی وجود دارد و میتوان گفت تبلیغات در واقع یکی از اجزای اصلی بازاریابی میباشد. هدف اصلی از بازاریابی این است که بتوان مردم را در درجه اول با شرکت خود آشنا نموده سپس با کالا و خدمات و در نهایت با روش کاری شرکت آشنا نمود یعنی در واقع بازاریابی برای افزایش فروش انجام میشود پس میبایست مردم ابتدا با شرکت شما آشنایی پیدا کنند

سپس نسبت به کالاها و خدمات شرکت شما آگاهی های لازم را بدست بیاورند و در نهایت با روش کاری شما ( چگونگی فروش کالاها و خدمات ) آشنا شده و در نهایت اقدام به خرید از شما نمایند. موفقیت در بازاریابی بستگی به درک کسب و کار شما از طرف مشتریان دارد یعنی هرچه مردم نسبت به کسب و کار شما اطلاعات دقیق تری در اختیار داشته باشند قطعا میزان فروش شما نیز افزایش خواهد یافت که این مسئله هدف اصلی بازاریابی میباشد. تبلیغات تنها یکی از اجزای بازاریابی است که قطعا در موفقیت آمیز بودن بازاریابی شما نقش مهمی را ایفا خواهد نمود ، تبلیغات اینترنتی میتواند کاربران زیادی را به سایت شما بیاورد اما توانایی شما در تبدیل بازدیدکننده به خریدار مسئله ای جدا میباشد ، ممکن است شما در تبلیغات خود وعده های بسیار خوبی به کاربران بدهید و آن ها را به سایت خود بکشانید اما آیا میتوانید این وعده ها را عملی نمایید و بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کنید؟ اگر شما نتوانید بازدیدکنندگان را راضی به خرید نمائید ، بازاریابی شما با شکست مواجه خواهد شد.
یکی از اولین اقدامات لازم برای بازاریابی موفق ، ارزان قیمت بودن کالا و خدمات میباشد ، در واقع اصلی ترین دلیل برای بازگشت کاربران به سایت شما قیمت ارزان کالا و خدماتتان میباشد. در دنیای اینترنت قطعا رقابت سنگین تری نسبت به دنیای واقعی وجود دارد زیرا کاربران قدرت انتخاب بیشتری در اختیار دارند ، به عبارتی میتوان گفت هنگامی که کاربری یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو میکند میتواند از چندین سایت مختلف بازدید نماید و از هر سایتی که اراده کرد کالا و خدمات مورد نیاز خود را خریداری نماید به همین دلیل کاربران نسبت به دنیای واقعی قدرت انتخاب بیشتری دارند ( بدون نیاز به صرف هزینه و یا تلاش زیاد ). اکنون میتوانید به راحتی درک کنید که چرا قیمت ، اصلی ترین نقش را در جذب مشتری ایفا میکند ، بسیاری از صاحبان کسب و کارهای آنلاین تصور میکنند میتوانند با قیمت هایی بیش از قیمت طبیعی کالا و خدمات خود را ارائه نمایند اما این تصور خلاف واقعیت است زیرا اکثر کاربران قبل از خرید قطعا از چندین سایت مختلف نمونه های مشابهی را ارزیابی کرده و نسبت به تمامی موارد پیرامون کالا یا خدمات شما آگاهی های لازم را کسب نموده اند به همین دلیل به محض اینکه قیمت کالا و خدمات شما را ببینند از خرید منصرف خواهند شد. توصیه ما به شما این است که برای افزایش فروش نسبت به قیمت کالا و خدمات خود رفتاری منطقی و معقول ارائه دهید ، اگر قیمت های شما بیش از قیمت های واقعی کالا و خدماتتان باشد قطعا نمیتوانید به فروش از طریق سایتتان خوشبین باشید.
پس از قیمت ، داشتن انتخاب های متعدد برای کاربران اهمیت فوق العاده ای دارد. تصور کنید میخواهید از طریق سایتتان گوشی های تلفن همراه به فروش برسانید و درون سایتتان انواع و اقسام مدل های مختلف از شرکت های مختلف را قرار داده اید ، اکنون آیا یک کاربر قدرت انتخاب قابل قبولی از طرف سایتتان در اختیار دارد یا مجبور است از میان چند گزینه متعدد یکی را انتخاب نماید ؟ آیا اگر کاربر مدل خاصی مد نظر داشته باشد و این مدل در میان محصولات شما قرار نداشته باشد ، شما میتوانید این کاربر را به خریدار تبدیل نمایید؟ توصیه ما به شما این است که در سایت خود شرایطی را برای کاربران فراهم نمائید که بتوانند محصولات مد نظر خود را خریداری نمایند ، به عنوان مثال اگر در زمینه فروش تلفن همراه فعالیت میکنید سعی کنید از شرکت های مختلف محصولات مختلف با کاربردها - قیمت ها و ... را در اختیار کاربران قرار دهید یا شرایطی مهیا نمائید که کاربران بتوانند مدل های مد نظر خود را که اکنون در لیست محصولاتتان نیست به شما سفارش داده و شما برایشان تهیه نمائید.
سومین مسئله مهم قطعا کیفیت کالا و خدمات شما میباشد. اگر کالا و خدمات شما در مقایسه با کالا و خدمات رقبایتان ضعیف به نظر برسد قطعا بازاریابی شما با شکست مواجه خواهد شد . این مسئله که قیمت کمتر میتواند فروش بیشتر را به دنبال داشته باشد نسبتا صحیح است اما بسیاری از کاربران برای خرید تنها به قیمت کمتر اکتفا نمیکنند و به دنبال کیفیت بالاتر هستند ، حتی بسیاری از افراد حاضرند هزینه بیشتری بپردازند تا کالا یا خدمات با کیفیت تری خریداری نمایند به همین دلیل اگر میخواهید کالا و خدمات بی کیفیتی را با قیمت کم به فروش برسانید ، به بازاریابی موفق به هیچ عنوان خوشبین نباشید. امروزه ممکن است برخی از کاربرانی که از نظر مالی بعضا دچار مشکلاتی هستند نسبت به کیفیت بالا زیاد اهمیتی قائل نشوند ( به دلیل مشکلات مالی ) اما بسیاری از کاربران نیز برعکس این مسئله رفتار میکنند به همین دلیل نباید کیفیت را نادیده بگیرید. بسیاری از افراد تفکرشان به گونه ای است که میگویند حالا که قرار است برای خرید این محصول هزینه کنیم پس بیشتر هزینه کنیم تا یک محصول با کیفیت خریداری کنیم ، به سادگی میتوان دریافت که اکثریت خریداران نسبت به با کیفیت بودن کالا و خدمات حساسیت ویژه ای دارند به همین دلیل شما به عنوان فروشنده میبایست نسبت به کیفیت کالاهایتان دقت بسیاری به خرج دهید.
مسئله حائز اهمیت بعدی ، مشاوره تخصصی با کاربران است . بسیاری از کاربران هنگام خرید یک محصول نسبت به محصول مد نظر خود اطلاعات دقیقی ندارند به همین دلیل مشاوره تخصصی با این کاربران میتواند در تبدیل آنها به مشتری بسیار موثر باشد . به عنوان مثال تصور کنید که از طریق سایت خود لپ تاپ به فروش میرسانید ، ممکن است برخی از افرادی که میخواهند نسبت به خرید لپ تاپ اقدام نمایند هیچگونه تخصصی در این زمینه نداشته باشند در این صورت شما میتوانید با توضیح در مورد موارد مختلف مربوط به لپ تاپ اطلاعات خوبی در اختیار کاربر قرار داده و در تبدیل کاربر به خریدار شانس خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهید.

لینک قسمت دوم : بازاریابی اینترنتی

معرفی اعضای اصلی تیم آمابک

محسن کریمیمحسن کریمی

متخصص سئو و مدیر آمابک

سعید مختاریسعید مختاری

متخصص سئوی داخلی

عرفان مرادیعرفان مرادی

متخصص لینک بیلدینگ

جاوید عباسیجاوید عباسی

متخصص بازاریابی

معرفی آمابک

آمابک وب سایتی است که تحت نظر شرکت ایفانت فعالیت می کند.آمابک سعی کرده است در ایران تکمیل ترین محتوای آموزشی در موضوعات سئو , بهینه سازی سایت , برندینگ و بازاریابی اینترنتی و ... را در اختیار کاربران قرار دهد.ما سایتهای زیادی را در زمینه آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی در ایران و جهان بررسی کردیم. سعیمان بر این است بی نقص ترین دوره سئو را در اختیار شما قرار دهیم و تا حد امکان تمام مقالات , ویدئو ها و ... را رایگان در اختیار شما بگذاریم.